Missie

Keep exploring!

Met MR FRIDGE hopen wij bij te kunnen dragen aan wat voor ons een ideale eet- en drinkcultuur is. 

Een cultuur waar (bio)diversiteit, uniekheid, onafhankelijkheid en inclusiviteit gevierd worden.

Waar niet de merken maar de ingrediënten centraal staan, waar men de beste wilt zijn en niet de goedkoopste. 

Waar onafhankelijkheid en vakmanschap voorop staan en waar minder maar beter gegeten en gedronken wordt. 

De eerste stap in die richting begint bij nieuwsgierigheid en dat is ook meteen onze missie; mensen weer nieuwsgierig maken. 

Nieuwsgierig naar smaak, naar de herkomst van de ingrediënten waar jouw favoriete dranken van worden gemaakt, naar de keuzes die producenten hebben met betrekking tot het verbouwen, verpakken en vervoeren van deze dranken, zodat je zelf een bewuste keuze kan maken van wat je lekker vind en wat niet, welk merk bij je past en welke niet, maar dan gebaseerd op je eigen smaakpalet en onderzoek, en niet op wie het hardste kan schreeuwen. 

Wij hopen je te inspireren door onze favoriete smaken en producenten met je te delen en de mooie verhalen van de mensen achter de producten te vertellen en je te voorzien van transparante informatie over de gehele keten. 

Bij MR FRIDGE staat de kwaliteit van de ingrediënten voorop, want wij geloven dat het verbouwen op een biologische of biodynamische wijze, een vanzelfsprekendheid zou moeten zijn, het begin, en niet een doel op zich. 

Deze kwaliteit wordt bepaald door de condities waarin de plant kan groeien.
Hoe optimaler deze condities zijn, hoe beter de plant zich kan ontwikkelen, en hoe lekkerder de vruchten worden.

Een optimaal bodemleven zorgt ervoor dat de plant alle voedingstoffen kan opnemen, maar een optimaal bodemleven kan alleen gecreeerd worden wanneer er geen enkele vorm van kunstmest of pesticiden wordt gebruikt, vandaar dat wij geloven dat op biologisch, wat enkel aangeeft dat er geen kunstmest en pesticiden gebruikt wordt, een begin is, want het zegt niets over de kwaliteit, gezien het bodemleven onderdeel is van een groep condities die allen belangrijk zijn.

Zo is de juiste temperatuur, vochtigheid en uiteraard zonlicht van essentieel belang.

Daarom zal een sinaasappel of tomaat uit Nederland anders smaken dan uit Spanje of Italie.

Wanneer wij tijdens het reizen naar landen smaken van vruchten tegenkwamen, waarin de groeicondities optimaal waren, zijn we op zoek gegaan naar producenten, die op een slimme en duurzame wijze, deze ingredienten konden verpakken, zodat wij, vaak ver weg van land van oorsprong, toch een perfect momentopnamen van deze smaak kunnen krijgen.

Zoals bijvoorbeeld het kokoswater van Fountain of Youth, dat in een 100% te recyclen tin-plaat blik komt, dat op de plantage zelf, op dezelfde dag van oogsten wordt ingeblikt, luchtvrij verpakt, zodat er geen conserveermiddel als citroen- of ascorbinezuur meer aan toegevoegd hoeft te worden, en wij hier in Nederland eenzelfde smaakbeleving kunnen krijgen, zoals ze dat in Thailand, waar in dit geval het kokoswater vandaan komt, ook hebben.

En dat is voor ons The Good Stuff

The good stuff

Just the good stuff

Wij hebben ervoor gekozen om voornamelijk met onafhankelijke producenten te werken en voornamelijk met merken die we zelf importeren en distribueren.

We delen niet alleen de liefde voor de dranken die deze merken produceren maar ook andere interesses, zoals lekker eten, muziek en kunst. 

Hierdoor is het makkelijker om partners te vinden die deze interesses ook delen, waardoor de kans groter is dat de producten die we aanbieden het ook goed bij hen zullen doen.

Door samen te werken met merken waar geen grote investeerders achter zitten, hebben we de vrijheid om zo te werken, zonder dat er aandeelhouders druk uitoefenen, zodat we samen echt iets kunnen opbouwen. 

Door het MR FRIDGE concept hoeven we niet met de landelijke groothandels samen te werken om onze merken door het land te kunnen leveren aan mooie plekken die hun nek uitsteken en kiezen voor kwaliteit en uniekheid, maar misschien niet die opslagruimte hebben. 

Nu kunnen ook zij bedient worden met Just The Good Stuff, unieke en onderscheidende dranken die in lijn liggen met het verhaal wat zij willen vertellen of beter zelfs het verhaal doen kunnen versterken, 

 

#Keepexploringthegoodstuff

#just the good stuff